#MeToo-kampagnen og de sociale mediers magt

metoofinalplakat

– et kritisk blik på de seneste måneders helt store samtaleemne med Vincent Hendricks, Trine Baumbach, Christian Groes og Jannie Møller Hartley.
MeToo-kampagnen er vokset til et størrelsesforhold der er skræmmende. Skræmmende fordi det indikerer at sexchikane er langt mere udbredt end man har antaget, og skræmmende fordi kampagnen i den grad har haft meget alvorlige konsekvenser for de anklagede.
Men er det rimeligt at anklage andre for ulovlige handlinger på de sociale medier? For er man ikke stadig uskyldig indtil andet er bevist? Eller skal vi bare være glade for at der endelig kommer fokus på den systematiske sexchikane som så mange kvinder og mænd i så lang tid har været udsat for – og så helliger målet midlet? Er de sociale medier gået hen og blevet en platform for en pøbelkultur? Er der behov for lovgivning på området, og er det overhovedet muligt? Vi har inviteret fire forskere til at diskutere disse spørgsmål og belyse emnet fra hver deres perspektiv.

Arrangement finder sted torsdag d. 7. marts kl. 16-17.30 på KUB Søndre campus, Karen Blixens Plads 7, 2300 KBH. S

 

Skriv et svar