CPH:DOX søger praktikanter til efteråret!

CPH:DOX – Copenhagen International Documentary Film Festival – er en af Københavns største årlige kulturbegivenheder med et rekordhøjt besøgstal på 91.400 gæster i 2015. Festivalen er samtidig en international branchebegivenhed med 1.500 branchegæster og en massiv interesse fra danske og internationale medier.

Den næste udgave af CPH:DOX finder sted den 16.-26. marts 2017. Udover filmfestivalen består CPH:DOX af branche-platformen CPH:INDUSTRY og den internationale filmworkshop CPH:LAB, der hvert år producerer omkring 10 film, samt den nye online-platform Everyday.

Vi søger praktikanter til alle afdelinger, og herunder kan du læse mere om de forskellige praktikområder. Antallet af ugentlige timer kan tilpasses dit studie/fritidsjob. Bemærk, at praktikopholdet er ulønnet. Til gengæld tilbyder vi:

* Praktisk erfaring inden for en lang række områder afhængigt af afdeling

* Indsigt i kulturmiljø og filmbranche på et internationalt niveau

* Udvikling af et stort netværk

* Muligheden for at være med til at forme en af Danmarks største kulturbegivenheder

* Et ungt, kreativt og sjovt arbejdsfællesskab

Sådan ansøger du:

Send en kort, motiveret ansøgning inkl. CV og kontaktoplysninger til kontaktpersonen ud for den / de afdeling(er) af festivalen du gerne vil i praktik på. Du er velkommen til at søge i flere afdelinger, men vær venlig at gøre opmærksom på det i dine ansøgninger. Hvis du har nogen spørgsmål, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os først. Da vi altid modtager mange flere ansøgninger, end vi har plads til, anbefaler vi at søge så snart som muligt. Vi vurderer de enkelte ansøgninger og indkalder til uddybende samtale.

Der er deadline for ansøgninger fredag 1. juli og praktikstart efter aftale. Vi glæder os til at høre fra dig!

Programredaktion, outreach og event:

Praktikstart: efteråret 2016:

Programredaktionen gennemser, udvælger og formidler de film, der vises på festivalen.

Derudover udvikles og tilrettelægges en lang række events, debatter, seminarer, talks, koncerter, med meget mere. Afhængigt af interesse vil du som praktikant bl.a. deltage i:

* at gennemse og diskutere film i tæt samarbejde med programredaktionen

* at researche nye og kommende film samt andre filmfestivaler

* at formidle programmet til publikum, presse og festivalens øvrige afdelinger

* at assistere programredaktionen med filmbestillinger og indkommende film

* idéudvikling, produktion og afvikling af events, debatter, seminarer og artist talks

* outreach til nye publikumsgrupper

* at tilrettelægge uddannelses-initiativerne UNG:DOX og DOX:Academy

Kontakt: Mads Mikkelsen / mads@nullcphdox.dk

DOX:ON:TOUR:

Praktikstart: efteråret 2016.

Med DOX:ON:TOUR indtager CPH:DOX tyve kommuner omkring København med film, debatter og events. Vi arbejder med kommunernes lokale venues, partnere og gymnasier. Konceptet startede i 2014 og er en del af festivalens ambition om at udvide sine aktiviteter i hele landet. Vi søger en praktikant, der kan starte primo august og som vil være en del af et lille dedikeret hold som i samarbejde med programredaktionen:

* ideudvikler DOX:ON:TOUR-konceptet

* gennemser og udvælger film

* lægger en marketing- og pr-plan for hver kommune

* laver outreach og finder lokale ambassadører til at tage medejerskab

* afvikler events ude i kommunerne

Kontakt: Adam Thorsmark / adam@nullcphdox.dk

Everyday (online videoplatform):

Praktikstart: efteråret 2016.

Everyday er et en online platform (www.everydayproject.dk) og et videoprojekt, der giver almindelige danskere mulighed for gennem personlige videofortællinger at udvikle sig som dokumentarister, samfundsdebattører og dygtige historiefortællere. Everyday er i høj grad et læringsprojekt, der udover den digitale platform byder på workshops, undervisningsforløb og masterclasses til inspiration og opkvalificering af projektets brugere. Everyday er et forum for meninger og visioner fortalt og filmet med smartphones direkte fra danskernes hverdag.

Da Everyday stadig er et ungt projekt vil du som praktikant få rig mulighed for at præge konceptet, arbejdsprocesserne og strategien bag. Afhængigt af interesse, arbejdstimer og opstart vil dine arbejdsopgaver bestå af:

* research på gode og skæve historier, historiefortællere og formater

* idéudvikling, produktion og afvikling af workshops og undervisningsforløb

* tilrettelæggelse, produktion og klipning af “profilvideoer”

* strategi og aktualisering af videreformidlingen til Facebook, Twitter, Mailchimp og Instagram

* community opbygning og outreach

* etablering af eksterne samarbejder med nye medieplatforme, NGO’er og uddannelsesinstitutioner

* videreudvikling af hjemmesiden herunder særligt bruger-, talent- og læringsunivers

* konceptudvikling og afvikling af Everyday-aktiviteter ifm. Folkemødet, Roskilde Festival og lignende begivenheder

Kontakt: Marie Ørbæk Christensen / marie@nullcphdox.dk

CPH:INDUSTRY (international brancheplatform):

Praktikstart: efteråret 2016.

CPH:INDUSTRY er festivalens internationale brancheplatform, som besta?r af en række forskellige aktiviteter, der er centreret omkring finansiering, køb, salg og distribution af film samt netværksdannelse og vidensformidling. Platformen havde i 2015 1.499 deltagere, heriblandt internationale filmfonde og tv-stationer, filmproducenter, instruktører, nye medieplatforme, forretningsrådgivere og eksperter samt international presse.

Hjørnestenen i platformen er CPH:FORUM, et co-produktionsforum, hvor ca. 30 udvalgte instruktører pitcher til inviterede finansiører og samarbejdspartnere med henblik på at finde finansiering til og realisere deres nye film. CPH:CHANGE er et mindre, men lignende arrangement, der samtidig søger at bringe nye sektorer i spil i forbindelse med filmenes finansiering og distribution. CPH:ROUGHCUT viser næsten færdige film til potentielle internationale købere og distributører, mens det digitale gennemsynsrum CPH:MARKET med færdige film er åbent for branchegæsterne hver dag under festivalen. Parallelt hermed arrangeres et stort antal individuelle møder og rundbordssamtaler mellem deltagerne foruden en række sociale networking events. Endelig præsenterer vi heldagskonferencen CPH:CONFERENCE, som på tværs af de kreative brancher undersøger snitfladerne mellem kunst, teknologi og social forandring, foruden en række enkeltstående branche-relaterede seminarer, masterclasses og artist talks.

Som praktikant vil du bl.a. være med til at:

* researche på potentielle nye filmprojekter og internationale gæster

* researche på potentielle emner og talere til branche-seminarer

* arbejde hands-on med projektansøgninger og invitationer og dermed være kontaktperson til den danske og internationale filmbranche

* planlægge og koordinere både små og store arrangementer og events

* planlægge og koordinere katalog- og tryksagsproduktion

* koordinere og formidle nyheder samt information om CPH:INDUSTRY til presse, samarbejdspartnere, web og festivalens øvrige kommunikationskanaler.

Du vil med andre ord indgå som en aktiv del af et professionelt team, der sammen har styr på hele brancheplatformen fra start til slut. Under festivalen bliver du et af brancheplatformens ansigter udadtil og dermed en vigtig brik i relationen til vores danske og internationale gæster.

Der lægges vægt på, at du er god til engelsk både i skrift og tale, er systematisk og velorganiseret samt har et godt øje for service. Du tør at arbejde selvstændigt, tager gerne initiativ og er ikke bleg for at løfte i flok. Desuden er du nysgerrig på at se, hvordan branchen arbejder i kulissen, når beslutninger skal tages og nye film bliver til virkelighed.

Kontakt: Katrine Kiilgaard / katrine@nullcphdox.dk

Marketing:

Praktikstart: efteråret 2016.

Marketingafdelingen tager sig af promoveringen af festivalen på alle platforme samt samarbejdsaftaler, salg, sponsorater og formidling af festivalen. Som praktikant i marketingafdelingen vil du bl.a. deltage i:

* Marketingsinitiativer

* Produktion af markedsføringsmaterialer

* Planlægning af kampagner og eksponering på sociale medier

* Salg/outreach

* Sponsorater, sponsorpleje og sponsorevents

* Lave research og informationssøgning

* Distribution og koordinering af materialer og organisering af dokumentation til arkiv

Hvis du har erfaring med billedbehandling (fx Adobe Creative Suite, html/css) er det en fordel, men ikke et krav. Kørekort er ligeledes en meget stor fordel.

Kontakt: Lene Pia Madsen / lenepia@nullcphdox.dk

Grafik:

Praktikstart: efteråret 2016.

CPH:DOX står overfor at skulle udvikle og implementere årets visuelle identitet på både digitale og trykte medier. Til det har vi brug for et team af grafiske praktikanter, der kan assistere vores art director. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:

* research og idéudvikling

* opsætning af flyers, kataloger, plakater, annoncer, nyhedsbreve, invitationer og lignende markedsføringsmateriale

* opsætning af teksttunge rapporter og ansøgninger

* produktion af visuelt indhold til hjemmeside, mobil-app og sociale medier

Vores kommende praktikanter har stor æstetisk sans og øje for detaljen. Du skal være kreativ i din måde at tænke på og være eminent til at omsætte idéer til visuelle udtryk. Du sætter en ære i at levere opgaver af høj kvalitet til tiden og bliver motiveret af at tingene går stærkt – her er der ikke langt fra tanke til handling. Du skal være rutineret bruger af InDesign, Photoshop og Illustrator. Vedhæft gerne portfolio til din ansøgning.

Kontakt: Susanne Thygaard / susanne@nullcphdox.dk

DOXBIO (landsdækkende biografnetværk):

Praktikstart: Snarest muligt.

DOXBIO er Danmarks landsdækkende biografklub for dokumentarfilm. Vi samarbejder fast med 50 biografer om seks dokumentarfilm om året. DOXBIO søger praktikanter, der ønsker at arbejde med lancering af film i form af outreach, marketing, social media, presse samt event-produktion. DOXBIO leverer skræddersyede forløb for hver enkelt filmtitel, hvilket betyder, at markedsføringen er forskellig fra gang til gang. Det stiller krav til din kreativitet og skaber samtidig et spændende og dynamisk arbejdsmiljø. Læs mere på: www.doxbio.dk.

Vi søger praktikanter til følgende arbejdsområder:

* Outreach: Direct marketing, research, idéudvikling af markedsføringsstrategi, mm.

* Kontakt og koordinering med presse, partnere, sponsorer, mm.

* Social media og kommunikation

* Administration og distribution af filmkopier
Kontakt: Lene Bech-Andino / lene@nulldoxbio.dk

CPH:DOX

Tagensvej 85 F

2200 København N

Tel. +45 339 307 34

www.cphdox.dk

Skriv et svar