Art Week 2022 søger virksomhedspraktikant til kreativ kommunikation og markedsføring (SEO-optimering) i forbindelse med afvikling af kunstfestivalen Art Week 2022

Kunstfestivalen Art Week har gennem 10 år været en prisme for den Københavnske kunstscene i samarbejde med byens store kunstmuseer, gallerier, kulturhaller, projektrum og atelierfællesskaber. I år fejrer Art Week samtidskunsten i 3 tværgående akser: Århus, København og Malmø fra 9.06.-19.06.2022.

Om jobbet

Art Week 2022 er en kreativ og dynamisk arbejdsplads og som en del af det kreative content team skal du være med til at udvikle og skabe indhold på vores sociale medier – Facebook og Instagram samt til vores hjemmeside op til og under festivalen. Desuden vil du blive en del af Art Weeks samlede koordinerende team, der optimerer vores SEO på hjemmeside og via nyhedsbreve.

Dine primære opgaver vil blandt andet være

  • Lave fængende overskrifter og små tekster til still content
  • Udarbejde korte videoer herunder idéudvikle, filme og klippe
  • Indrykke content på SoMe og løbende vurdere og optimere performance
  • Følge og besvare henvendelser på Facebook og Instagram
  • I mindre grad producere content til hjemmeside/nyhedsbreve

Vi tilbyder

2 måneders virksomhedspraktik á 30 timer om ugen i maj og juni 2022 med tiltrædelse hurtigst muligt. Og et brag af en festivalafvikling fra 09.06.-19.06, hvor der muligvis skal iberegnes arbejdstid i Århus og Malmø.

Stillingen er som minimum virksomhedspraktik med mulighed for efterfølgende projektansættelse eller fast tilknytning.

Din profil

Vi forestiller os at du netop har færdiggjort en uddannelse indenfor marketing, kommunikation eller kunsthistorie/ moderne kulturformidling og har interesse for SoMe og har en god forståelse for brugeradfærd.

Det er afgørende, at du har erfaring med digital kommunikation, SoMe og markedsføring og dermed er bekendt med Canva, WordPress og Adobe-pakken. Det er desuden en fordel, hvis du er bekendt med SEO-optimering.

Da vi er en mindre organisation, skal du have generel evne og lyst til at deltage i mange forskellige projekter. 

Det er en fordel men ikke et krav, at du har erfaring med billedkunstbranchen eller lignende kulturbrancher.

Du har nogle af følgende kompetencer

  • Du tænker digitalt og forstår mulighederne og algoritmerne på SoMe, så du får det maksimale ud af indsatsen uden at skulle bruge et stort budget
  • At du er stærk på kommunikation (både dansk og engelsk), herunder at du kan skrive fængende overskrifter og tekster og har et godt grafisk blik
  • Du har evnen til at tænke i kvalitetsindhold på tværs af kommunikationskanaler
  • At du genkender en god historie, kan identificere målgrupper og kan forstå at skabe understøttende content

Du må også gerne

  • Have øje for det visuelle, så du kan vælge de bedste billeder og lave simple redigeringer i Photoshop
  • Kunne at lave korte, æstetiske videoer med din iPhone
  • Have erfaring med opdatering af hjemmeside i WordPress.
  • Have erfaring med brug af MailChimp som afsæt for nyhedsbreve og brugerdatabase. 

Vores virke

Kunsten Media Fonden driver kunstfestivalen Art Week og virksomheden kunsten.nu, som begge beskæftiger sig med formidling af den aktuelle billedkunst.

  • Art Week – årlig festival i Aarhus, København og Malmø
  • kunsten.nu – online journal og guide

    Vores værdigrundlag er baseret på et ønske om at skabe mulighed for nye erkendelser for kunstens betydning og skabe møder mellem offentligheden og kunsten: Med dette grundlag undersøger vi samtidskunsten; respektfuldt, nysgerrigt og kritisk. Denne åbne, inkluderende og udforskende tilgang danner grundlag for vores syn på kunsten, de fællesskaber kunsten bygger, og den samtid kunsten er en del af. 

Arbejdssted:
Kunsten Media Fonden
Strandgade 27B
1401 København K

Tiltrædelse:
Snarest muligt, gerne 01.05.2022

Bedste hilsner / All the Best

Tabitha Skovby Burke
Head of Creative Content
+45 2248 0019 ccm@nullartweek.nu

Skriv et svar